Ce ne propunem?

Am demarat o analiză de oportunitate pentru crearea unui fond de investiții dedicat educației. Fond de investiții aparținând unei fundații care urmează a fi constituită special pentru acest proiect.

  • fond de investiții în adevăratul sens al cuvântului – un fond care să realizeze investiții.
  • în această etapă avem în vedere investiții pe piața de capital (bursă/ burse)  și în startup-uri.

Profiturile rezultate din aceste investiții urmând a fi direcționate: o parte(*) pentru noi investiții iar o a doua parte către educație(**).

(*) procentul care va fi direcționat către noi investiții respectiv cel dedicat educației urmând a fi stabilit de către cei care vor demara acest proiect / acest fond de investiții.

(**) când spunem educație, ne referim la finanțarea / acordarea de burse private pentru copii & tineri care fac performanță cât și la alte proiecte: susținerea școlilor, a comunităților vulnerabile, etc.

Resurse?

Principala (dar nu singura) sursă de investit ar fi Bugete de Sponsorizare ale companiilor.

Hai să vedem câteva date  – vom lua unul dintre cele mai reprezentative județe din țară (rezultate 2022 – sursă risco.ro)

CLUJ: sunt 241 de companii care au realizat un profit net de cel puțin 1 MIL Euro.

  • 198 dintre ele au avut un profit net situat între 1 și 4 MIL de euro
  • Bugetul mediu de sponsorizare (cumulat) a acestor 198 de companii a fost de 13,2 MIL de euro(*)

Cum ar fi dacă o parte din aceste bugete de sponsorizare ar ajunge într-un fond de investiții???

(*) companiile cu un profit între 1 și 2 mil de euro au un buget mediu de sponsorizare de 50,000 euro , cele cu profit între 2 și 4 MIL euro au buget mediu de sponsorizare de aprox 105,000 euro

Construcție

Proiect pe termen lung. Un fond privat de investiții dar nu unul care să fie în proprietatea privată a unor persoane ci deținut de o fundație / ONG – unul a cărei construcție să garanteze: sustenabilitate, trasabilitate, profesionalism.

Astfel, ne propunem să constituim o fundație care să dețină acest fond de investiții respectiv toate celelalte vehicule de investiții care vor fi constituite.

Fundație care să nu aparțină nici măcar membrilor fondatori sau celor care vor adera la aceasta. O fundație care, inclusiv prin actele constitutive să aibă ca misiune finanțarea proiectelor de educație, proiecte decise în grupuri de profesioniști din fondurile generate de investiții decise de asemenea de profesioniști.

AICI mai multe detalii despre propunerea de construcție a acestui proiect.

AICI detalii despre oportunități & provocări.

Fond de Investiții You4EduRo

Nevoie & Investiții

… de ce este nevoie de un astfel de proiect?

… ce fel de investiții ne propunem?

Suntem printre cei care credem cu tărie în importanța educației. Suntem printre cei care constatăm că statul nu reușește să investească eficient în educație și astfel se pierd prea mulți copii și tineri care dacă ar fi susținuți în mod eficient la momentul potrivit ar putea avea mari realizări, chiar realizări de impact.

Suntem printre cei care credem cu tărie că un astfel de fond de investiții poate ajuta în timp, oferind burse pentru (din ce în ce mai) mulți copii și tineri dar și ajutor oferit comunităților în care să aducem plus valoare prin educație.

În acest moment, ne propunem două direcții de investiții:

  1. investiții în piața de capital / bursă
  2. investiții în startup-uri

Pentru decizia de investiții vom apela / vom atrage cei mai buni specialiști pentru aceste domenii.

Resurse

  1. Resursa de la companii
  2. Câteva date financiare
  3. Beneficii

Una din cele mai importante resurse financiare o considerăm pe cea care poate să vină de la companii, prin intermediul sponsorizărilor.

  • atât sponsorizările directe – cele din bugetele anului curent
  • cât și sponsorizările indirecte – cele de redirecționare prin mecanismul formularului D177.

Discutăm de sume considerabile care pot să fie atrase de care entitatea nonprofit care va gestiona fondul de investiții.

Toți cei care se vor alătura proiectului vor avea, pe lângă satisfacția implicării într-un proiect de CSR pe termen lung, inclusiv beneficii directe și indirecte.

Vezi alăturat date companii respectiv beneficiile directe și indirecte ale celor care vor adera la proiect.

În analiza noastră am luat doar companii cu profituri nete între 1 și 4 MIL de euro (chiar dacă am exclus voit din analiza noastră companiile cu profituri de peste 4 MIL de euro, nu înseamnă că acestea nu pot contribui la acest proiect).

Câteva date financiare:

Judet / Nr companii cu profit între 1 și 4 MIL de euro / Buget de sponsorizare cumulat:

Sălaj   /  6 companii  /  0,5 MIL euro

Alba / 42 companii / 3 MIL euro

Arad / 72 companii / 5 MIL euro

Bihor / 93 companii / 6 MIL euro

Timiș / 170 companii / 12 MIL euro

Cluj / 198 companii / 13 MIL euro

Cel mai important beneficiu este faptul că cei care vor adera la acest proiect vor fi parte dintr-un proiect pe termen lung, proiect care, de la an la an va putea susține tot mai multe proiecte în sfera educației. Un alt beneficiu am putea să-l numim pe cel că bugetele cu care aderă cei interesați, provin din facilitatea fiscală referitoare la sponsorizări.

Un beneficiu important este și faptul că toți cei implicați vor avea posibilitatea de a face și investiții directe în acele startup-uri în care fondul fundației va face investiții. Exemplu: Fondul de investiții decide (la recomandarea experților) să investească într-un startup. Se constituie o companie nouă, în care fondul deține X %, iar diferența pînă la 100% urmând a fi deținută de toți cei interesați să participe – drept de preemțiune având membri și ambasadorii fundației care administrează fondul de investiții.

Construcție

Ce propunem?

  • Constituirea Fundației (care urmează a fi constituită)
  • Instrumente / vehicul de investiții

A. Constituirea unei fundații care să atragă finanțări și să realizeze în mod eficient investiții.

B. Cooptarea membrilor executivi și a consultanților de investiții.

C. Realizarea strategiei și planului organizațional.

D. Realizarea planului pentru flow-ul decizional – atât la nivelul deciziilor în cadrul fundației cât și la nivelul instrumentului de investiții – fondul de investiții administrat de compania deținută de fundație.

Fundația va constitui vehiculul de investiții, o companie care va administra fondul de investiții, companie deținută exclusiv de fundație – să o numim , ca exemplu Compania You4EduRO.

You4EduRo va realiza în principal 2 tipuri de investiții cu subcomponete la fiecare dintre acestea:

  1. Investiții pe piața de capital/ burse. În principal pe bursa din România dar nu neapărat doar pe aceasta.
  2. Investiții în startup-uri. La această componentă avem în vedere 2 subcomponente:
  • Toată investiția în startup o face compania You4EduRo
  • sau doar o parte din investiție o face compania You4EduRo, să spunem 60 % diferența putând fi constituită din fondurile proprii ale acelor membri care doresc să participe la investiție. Într-o astfel de situație compania You4EduRo va constitui o nouă companie în care va deține acel (de exemplu) 60% iar diferența de 40% va fi deținută de acei membri care vor dori să investească.

Oportunități

  1. Oportunități
  2. Provocări

A. Am putea spune că există în piață un buget semnificativ din facilitatea fiscală cu sponsorizările.

  • foarte mult din acest buget nu este folosit integral (aprox 250 MIL de euro).
  • suntem convinși că având o construcție sustenabilă & transparentă și profesionist administrată vor fi multe companii care vor adera la acest proiect, inclusiv cele care folosesc integral aceste bugete de sponsorizare.

B. Valoare sumelor atrase în acest fond (din sponsorizări) poate crește exponențial.

C. Într-o etapă ulterioară putem avea în vedere și atragerea de fonduri nu doar din sponsorizări. Putem avea în vedere inclusiv donații de la persoane fizice, cum ar fi de la români aflați în diaspora – chiar cei aflați la a doua -a treia generație.

D. Menționăm aici și beneficiile celor care vor adera la acest proiect, beneficiile directe dar și cele indirecte.

Directe: 

  • companiile / decidenții din companii care aderă (sponsorizează) la acest proiect investesc banii datorați bugetului de stat – cei din facilitatea fiscală sponsorizare.
  • participă la un proiect de CSR pe termen lung – cu un potențial de dezvoltare foarte mare

Indirecte (&directe):

  • toți cei implicați vor avea posibilitatea să facă și investiții directe în proiectele în care fundația va investi.
  • vom crea mecanisme prin care membri (persoane) fundației vor beneficia de diferite reduceri pe care fundația le va obține. Avem în vedere crearea unei app dedicate membrilor, prin intermediul căreia să aibă reduceri și acces VIP în diferite locații (hoteluri, restaurante, etc) dar și la diferite servicii oferite de experți sau companii de top (financiare, juridice, medicale, etc).

I. Construcția sustenabilă & transparentă a fundației.

  • vom identifica cei mai buni consultanți care să ajute la constituirea fundației și a vehiculelor de investiții astfel încât să avem cea mai bună construcție posibilă.

II. Construcția & administrarea vehicului de investiții.

  • la fel ca la punctul precedent, trebuie să identificăm cei mai buni consultanți care să contribuie la construcția vehiculului de investiții dar și la administrarea portofoliilor de investiții.

III. Atragerea bugetelor / politica de vânzări

  • În această etapă discutăm de un model B2B. Trebuie să ajungem la decidenții din companiile care au profituri respectiv bugete de sponsorizare. Suntem convinși că putem identifica cele mai bune canale de comunicare dar și de networking prin care să ajungem la aceștia.
  • Vom insista și pe mecanismul … un client mulțumit aduce alți clienți (fiecare din cei care vor adera la proiect vor mai putea aduce și alți membri – companii)

Parteneri care au susținut și susțin proiectele noastre:

parteneri

Contactează-ne!

Selectează categoria la care te încadrezi.

ro_RORomanian