tânăr de 10
Erik Birinyi – Student din 2021 la London School of Economics and Political Science (LSE).
Erik
este un tânăr determinat şi perseverent, pasionat de proiecte sociale şi drepturile omului, aspirând la o carieră în domeniul juridic sau cel politic, fiind totodată şi fondatorul unui ONG cu o gamă largă de activităţi. În 2021 a absolvit clasa a 12-a, la școala internațională Transylvania College, în Cluj Napoca.
despre Erik
Erik este un tânăr determinat şi perseverent, pasionat de proiecte sociale şi drepturile omului, aspirând la o carieră în domeniul juridic sau cel politic, fiind totodată şi fondatorul unui ONG cu o gamă largă de activităţi. În 2021 a absolvit clasa a 12-a, la școala internațională Transylvania College, în Cluj Napoca. S-ar putea spune despre el, fără exagerare, că a realizat până la 18 ani mai multe decât mulți dintre noi, până la 30-40 de ani. Vezi aici, aici sau aici câteva din realizările lui.
Profilul Drept. Acest profil este unul unic în lume, oferind o varietate largă de cunoştinţe culturale şi juridice, pe care – ne spune Erik ”sunt nerăbdător şi dornic să le dobândesc”. Pe lângă faptul că această universitate menţine în permanenţă o poziţie de lider în Clasamentul Mondial al Universităţilor Times Higher Education, departamentul de drept din cadrul acesteia, este a 4-a cea mai bună în Europa şi a 8 în lume. LSE este ”instituţia de ştiinţe sociale cu cel mai mare impact global”, aceasta oferind studenţilor o educație extrem de practică, predată de cercetători şi profesori recunoscuți, care s-au remarcat prins studii de caz realizate şi proiecte de actualitate. LSE are o istorie de peste 125 de ani în educaţie.
Ce ne-a scris Erik la încheierea anului întâi:
Tranziția liceu–facultate și primul trimestru
Pentru mine liceul a fost cea mai marcantă și frumoasă perioadă a vieții mele, începând cu diverse conferințe de dezbateri , până la fondarea unui ONG, chiar am avut parte de experiențe radical diferite care m-au format. Cu toate astea așteptam cu nerăbdare facultatea – provocări noi, un mediu diferit și foarte multe întrebări la care căutam răspuns. Mereu am spus cât de tare îmi place în România și prin munca mea de la ThinkUp, am reușit să cunosc oameni extraordinari, dar cu toate astea, măcar pentru următoarea perioadă, am simțit ca am nevoie de o schimbare de mediu. Aveam nevoie să îmi demonstrez mie că pot și în plus, aveam și o curiozitate în mine pe care nu puteam să nu o explorez. Îmi doream să cunosc mediul profesional din Londra și să văd cum arată lucrurile la nivelul de acolo.
Acum că a trecut primul trimestru, dacă ar trebui să-mi descriu experiența de până acum într-o propoziție – „Ador să fiu aici!”. Prieteni noi care împărtășesc același pasiuni ca mine, profesori profesioniști și materii provocante; toate acestea fac parte din experiența mea de student la LSE. Mă simt mai motivat ca niciodată și deja simt că mi-am găsit focusul pentru perioada următoare a studiilor mele.
Încă de la prima mea zi în Londra, m-am implicat în fiecare oportunitate care s-a ivit. A fost atât de uimitor să văd atâția oameni față în față din nou, iar întâlnirile cu studenți care împărtășesc același interes și pasiuni ca mine a fost într-adevăr revigorant. În prima mea săptămână ca student al facultății, am devenit reprezentantul Academic al Departamentului de Antropologie din cadrul facultății. Totodată, sunt un Academic Advisor pentru cursul LSE 100, care este predat tuturor studenților de anul întâi, în fiecare an cursul având o temă diferită, anul acesta fiind Artificial Intelligence. Reprezentarea studenților a fost dintotdeauna un aspect foarte valoros pentru mine și am vrut să continui ceea ce am început la liceu și să reprezint mai departe studenții la nivel de universitate. De asemenea, faptul că am fost selectat pentru aceste roluri de leadership, mi-a adus multă împlinire, având intenția clară de a mă implica afectiv în problemele de zi cu zi ale studenților. A fost uimitor să particip fizic la cursuri din nou și cum am spus, profesorii ne dezvoltă gândirea critică prin fiecare seminar și oră. Pot spune cu certitudine că sunt mult mai interesat și dornic să aprofundez dreptul și antropologia acum de când le studiez, decât atunci când am venit la această universitate.
De când am ajuns la facultate, am devenit mai dornic ca niciodată să contribuit la schimbări sociale reale și măsurabile. Abia aștept, ca după proiectele mele din liceu, cum ar fi The International Youth Summit of Transilvania, conferința internațională de dezbateri și bunăstare pe care am organizat-o sau ThinkUp Academy, academia pe care am fondat-o și pe care încă o conduc, să încep un nou proiect, de data asta universitar. Recent m-am alăturat Board-ului de Directori a unei organizații non-profit americane, înființată de fostul președinte al Asociației Naționale Americane a Psihologilor Școlari, numită TIEF, care lucrează cu tineri din toată lumea pentru a dezvolta soluții sustenabile pentru îmbunătățirea sănătății mentale a tinerilor din întreaga lume. Cu ajutorului acestei organizații, vreau să desfășor o amplă cercetare academică multi-continentală despre înțelegerea și starea sănătății mintale a tinerilor în secolul 21. Eu, împreună cu alți doi studenți de antropologie din cadrul facultății am dori să cercetăm cum adolescenții din ziua de azi își construiesc propria imagine de caracter și cum decid ce îi definește ca indivizi, având scopul de a înțelege care sunt cele mai importante aspecte care influențează sănătatea lor mentală. Ne propunem să avem un profesor de la LSE și unul de la Universitatea Stanford din America, având un membru din consiliul TIEF care studiază acolo, pentru a ne ajuta în ghidarea acestui proiect bazat pe cercetare academică și mai apoi, pentru susținerea rezultatelor. Acum suntem în procesul de căutare de posibile fonduri, deoarece avem nevoie să ne finanțăm cercetările și călătoriile, întrucât este nevoie să fii prezent la locul cercetării pentru a obține rezultate credibile și autentice. Ne dorim ca totul să se desfășoare ca muncă voluntară și să facem toate descoperirile noastre disponibile prin TIEF, pentru oricine dorește să ajute la îmbunătățirea sănătății mentale a tinerilor. Sunt foarte entuziasmat să încep acest nou proiect, având cea mai susținătoare și competentă comunitate în jurul meu.
Trimestrul 2 și Sesiunea
După ce a trecut perioada de acomodare și am reușit să îmi dau seama în ce activități îmi doresc să mă implic la nivel de facultate, a urmat partea mai complicată – luarea unor decizii legate de carieră și pregătirea pentru examene. Ceea ce spun acum poate părea un pic exagerat, în sensul că eu deja luam decizii legate de cariera mea încă din anul întâi, dar așa cum mi-a spus un profesor – „În Londra totul se întâmplă cu un an mai repede!”.
Explorând domeniul juridic din Anglia, cel mai apropiat de ce îmi doream eu se afla dreptul comercial. O competitivitate aproape nebună, cu firme de avocatură care au și 1500 de aplicanți pe 60 de poziții de internship, calitate profesională extrem de ridicată și interacțiune cu cele mai mari companii din lumea – asta oferă, pe lângă nenumărate ore de lucru și stres, mediul comercial juridic de top. Pentru asta desigur, pe lângă implicare la nivel de facultate și cât mai multe experiențe practice de tip internship, campus ambassador sau participant la tot felul de „Open Days”, aveam nevoie si de note mari, adică „a high upper second”. În Anglia, cu toate că cea mai mare notă (teoretic) este 100, cea mai mare clasificare pe care diploma ta o poate avea după terminarea studiilor este „First” – însemnând peste 70, notă pe care o poți lua, evident, doar cu foarte multă muncă. Acel „high upper second” de care am eu nevoie deci este pe undeva de la 67 în sus.
Perioada de examene a fost una foarte solicitantă, ca de altfel pentru orice student. Am avut de dat 4 examene scrise în-personă, 3 de drept și unul de antropologie și două eseuri pe care am avut timp să le pregătesc de-a lungul anului. Cel mai greu mi s-a părut examenul de Public Law, care ar veni un fel de drept constituțional în România și care în același timp prezintă o varietate de noțiuni practice, dar și foarte teoretice pe care sistemul juridic se bazează. Următoarele două examene le-am avut din Property Law și un modul mai general, intitulat Introduction to the Legal System. Am încheiat sesiunea cu examenul de antropologie, Ethnography and Texts, o materie care explorează diferite studii și curente antropologice, comparându-le între ele. Sunt foarte bucuros că am reușit să trec cu bine peste toate examenele mele și că nu am avut probleme cu acomodarea la învățatul din facultate. În final, am reușit să obțin media de 69, ceea ce mă bucură mult. Acum sunt pregătit să îmi continui aplicațiile la firmele de avocatură și să am vara aceasta primul meu internship la Hogan Lovells, a 11-a ceam mai mare firmă de avocatură din lume.
Aștept cu nerăbdare anul doi care prevăd că va avea măcar la fel de multe provocări ca și primul!