"Ce faci pentru tine dispare odata cu tine,
ce faci pentru altii, ramane pentru eternitate"
A.Einstein

Companii - Unitati Protejate

Sustinem copii si tineri aflați în situații vulnerabile.

21/12/2020 Am fost parteneri in proiectul 'Romania promovata' Aceast? campanie urm?re?te asigurarea sumei...detalii »04/12/2020 ebmpapst se al?tura proiectelor noastre 'Buna ziua domn profesor imi cer scuze de...detalii »01/12/2020 Am lansat proiectul Edu4Ruralis Ne propunem sa oferim suport scolilor...detalii »

Recomandăm tuturor companiilor să angajeze persoane cu dizabilități.

Oferim suport oricărei companii din România în acest sens.

 

Dacă ajungeți, la nivelul companiei, la concluzia că nu este posibil să angajați persoane cu dizabilități, recomandăm să folosiți responsabil facilitatea fiscală oferită de legislație.  Ne oferim suportul pentru asta.

Mai jos o scurtă secțiune de Q&A:

 

Cele care au cel puțin 50 de angajați și nu au cel puțin 4% din totalul angajaților persoane cu dizabilități angajate.
Acest buget se calculează raportându-ne la salariul minim brut și la numărul de angajați cu dizabilități din companie. Nu intrăm aici în detaliile calcului exact, dar vom lua câteva exemple folosind aritmetică simplă. Dacă ar fi să considerăm că o companie nu are niciun angajat cu dizabilități și are 100 de angajați, bugetul lunar at fi de 4.460 de lei, la 500 de angajați bugetul lunar ar fi de 22.300 de lei iar la 1.000 de angajați, bugetul lunar ar fi de 44.600 lei.
Vom lua exemplul unei companii cu 500 de angajați și vom presupune că nu are niciun angajat cu dizabilități. Această companie are două opțiuni: A. Să achite bugetului de stat suma de 44.600 în fiecare lună sau B. să achite doar 50% (22.300 de lei) bugetului de stat în fiecare lună, iar cu diferența de 50 % (22.300 lei) să facă achiziții de la Unități Protejate. Avantajul opțiunii B este evident, cu condiția să fie identificată o Unitate Protejată responsabilă care să poată furniza produse sau servicii de care compania are nevoie în activitatea curentă.
Categoric da, cu mențiunea că a fost modificată legislația (în 2020) și este foarte important să fie respectate noile reglementări (mult mai stricte). 
Dacă se fac achiziții de la o Unitate Protejată fără a fi respectată legislația, pe lângă faptul că există riscul de amenzi foarte mari, cei în cauză vor fi nevoiți să achite această ''taxă'' retroactiv.
Da, există câteva UP autorizate doar că foarte puține dintre ele sunt autorizate conform legislației în  vigoare. Marea majoritate a acestora au fost autorizate înainte de modificare legii și nu mai îndeplinesc condițiile din noile reglementări. Recomandăm companiilor să-și aleagă cu responsabilitate partenerii Unități Protejate. UP autorizate anterior modificării legislatiei au obligația ca până în 25 noiembrie 2020, să transimită documentația necesară reautorizării.
Da, legislația în vigoare este mult mai strictă, comparativ cu cea care reglementa achizițiile de la UP până în anul 2017 (când guvernul a decis să suspende această facilitate fiscală). Din 10 noiembrie 2020 sunt în vigoare normele de autorizare (&reautorizare) și funcționare a Unităților Protejate. 
Ne oferim suportul acelor companii care își propun să respecte atât litera, cât și spiritul legii. Vrem să punem umărul la asigurarea unui grad cât mai mare de responsabilitate. Ne-am propus să oferim suport companiilor pentru ca acestea să poată lua cele mai bune decizii, acestea să fie luate în cunoștință de cauză, în concordanță cu politica de responsabilitate socială pe care o companie și-o asumă.
Suportul oferit de noi este pe câteva direcții, amintim aici câteva: A. Suport pentru angajarea persoanelor cu dizabilități B. Auditare (+raportare către parteneri) în permanență a legislației privitoare la aceste aspecte C. Auditare (+raportare către parteneri) a tuturor UP autorizate de către autoritatea competentă D. Acces la o bază de date cu UP responsabile și la lista de produse și servicii oferite de UP responsabile E. Recomandări de Unități Protejate responsabile   F. Consultanță pentru contractele încheiate cu UP G. Auditarea contractelor încheiate de companiile partenere cu UP, etc. Pentru aspecte detaliate în legătură cu suportul pe care-l oferim, așteptăm să ne contactați.

 

Contactează-ne

Ne oferim suportul pentru a lua cele mai bune decizii!

Articole conexe